dissabte, 26 de desembre del 2009

Paf


Són nombrosos els contes i llegendes que giren al voltant d'éssers que mai no han existit... que nosaltres sapiguem.

D'entre ells, un dels més fascinants, sense cap dubte... el drac.

Moltes històries amb final feliç, com toca ser, tenien a aquestos monstres voladors com a part determinant en el transcórrer dels aconteixements. Escopint foc, bategant l' enorme cua...

Els primers contes que vaig conéixer amb llengua valenciana a l'escola foren de dracs. Un conte començava amb: Tres i no res a la boca d'un drac....

... i una cançó amb moltíssima nostàlgia ens contava la història de Paf. Ara, ja de major, sé que no era Paf, sino Puff, però per a mí sempre serà tal com em va sonar aquells anys:

Puff era un drac màgic
que vivia al fons del mar,
però sol s'avurria molt
i sortia a jugar

Hi havia un nen petit
que se l'estimava molt,
es trobaven a la platja
tot jugant de sol a sol.
Tots dos van preparar
un viatge molt llarg,
volien anar a veure món
travessant el mar.

Puff era un drac...

Quan hi havia tempesta
s'ho arreglaven molt bé,
enfilant-se a la cua d'en Puff
vigilava el vent.
Nobles reis i prínceps
s'inclinaven al seu pas
i quan Puff els va fer un crit
els pirates van callar.

Puff era un drac...

Els dracs viuen per sempre
però els nens es fan grans,

i van conèixer altres jocs
que li van agradar tant,
que una nit molt gris i trista
el nen el va deixar,
i els brams de joia d'aquell drac
es van acabar.

Puff era un drac...

Doblegant el seu llarg coll,
el drac es va allunyar,
semblava que estava plovent
quan es va posar a plorar.
Tot sol, molt trist i moix,
el drac es va allunyar
i poc a poc, molt lentament,
se'n tornà al fons del mar.

La cançó original era dels Peter, Paul and Mary , però per a mí era tal com sona ací:


Espere que cadascú de nosaltres tinga encara una part, encara que siga xicoteta, dels nens que vam ser.

2 comentaris:

  1. Ohhh, pues no esto muy seguro de qué le pasaba a Paf... ¿no es raro bonito irónico que Paf, de mayor, fuera Puff? Creo que te entendí... pero me perdí en la canción, snif.... pero bueno, es igual... Puff se aburría en el fondo del mar, no tenía con quien jugar... o quería salir a jugar... hummm, ¿salía con el viento a fardar ante príncipes y reyes? Sé que luego volvía al fondo del mar.... este año escribes rarísimo, ya te digo :P, pero mola esto de leer sin entender del todo bien.. notar otras palabras.

    Hum, la maldad o la estupidez... sí; yo creo que la mentira no es de gente malvada, sino estúpida; poooor otra parte, me parece super necesario ese espacio, como de un sombrero, para guardar temores y sueños; no porque de verlos alguien... te los fuera a quitar ni nada... sino... no sé.... no sé por qué... igual es que me parece terrorífica esa gente, como periodistas, que quieren saber, saber saber, y como tienen "los datos",creen que tal cosas que escribes es porque tu padre era esto o te pasó aquello otro.... bashhhh... es difícil comprender los textos... para uno mismo... maaaas... mira, te enseño el interior vacío, como esperas, te digo que no tengo secreto, más que el interior de un sombrero... algo muy pequeño...y solo por eso ya te... recelan de ti, porque lo quieren todo... como se consume.. fuerte jaleo.. es que me he despertado, sabes?, y me he venido a dar vueltas por los blogs... me alegra sobrevivieras a las ardillas... que creo que me suenan... Alvin y tal... de nano, comiendo galletas.

    ays, bueno, que abrazos de buenas noches... o mas bien miro si la manta te cubre, y si lo hace te destapo los pies jajaa, noooooooo, te abrigo bien ;)

    ResponElimina
  2. Hola, Ant. Gracias por pasarte por este rinconcito. Yo también me desvelé esta noche, ¿sabes?, y más o menos a la misma hora... quizás fue cosa de segundos o minutos no coincidir, cachis. Tal vez hubiera venido bien, al fin y al cabo, habernos desvelado.

    Sí, entendiste bien. El niño creció y el dragón siguió siendo dragón. Es lo que tiene, las personas cambian, algunas más que otras, y sienten necesidad de alejarse de dragones y cuentos, supongo que son etapas, y todos las habremos pasado.

    Lo fácil es ser uno el que siente la necesidad de ir a otra parte; lo difícil es ser el que se queda.

    Besos

    ResponElimina

Holeta, eres ben rebut...